Kursene
Salgslagets kurs
Vi tilbyr kurs på alle våre fagområder, også kurs i kombinasjon eller skreddersydde kurs. Alle kurs er såkalte «lavterskeltilbud» hvilket innebærer følgende:

- Produsenter får kursplass uten lang ventetid og innholdet kan skreddersyes til grupper
- Kursprisen skal være overkommelig for alle, evt finansiert med tilskudd
- Det kreves ingen spesielle forkunnskaper, kun grunnleggende datakunnskap og innsikt i kursfeltet
- Kursene skal gi grunnlag for nytenking og nye initiativ, samt være en «los» videre i systemet
- Kurslederne har erfaring og kompetanse som oppfyller kursets mål og formål
- Kurstidene er tilpasset målgrupper og formål
- Høy grad av deltakerinvolvering og full aksept for deltakernes ønsker og behov
- En tydelig, hensiktsmessig og tillitvekkende arena for produsenter til å søke kompetanseutvikling
Salgslagets kurs
Vi tilbyr flere innholdsrike kurs! Hvert kurs kan tas helt uavhengig de andre.
Klikk på lenkene under for å lese mer om de ulike kursene.
- Veien til markedet – alt henger sammen med alt
- Markedsforståelse, salg og forhandlinger
- Verdikjeden, kostnader i logistikk og produsentsamarbeid
- Kostnadsmodeller, kalkyler, lønnsomhet og Lean
- Kilder og bruk av markedsdata
- Produktdemo – fra gårdsbutikken til supermarkedet
- Unngå å møte veggen! Men hva hvis det allikevel skjer? En samling for inspirasjon til veien videre
- Lagbygging i produsentsammenslutninger
- Norsk måltidskultur
- Behov og bruk av sosiale medier
- Slik skriver du den gode historien
- Emballasje – mer enn valg mellom pose og eske
- De første skrittene i eksport
- Matmerking
Uansett kurs bør deltakere før kurset ha lest Salgslagets hefte «Veien til Markedet».