Slik skriver du den gode historien

kurs

Slik skriver du den gode historien

Historiefortelling («storytelling») er ikke en prosess, metode eller teknikk – storytelling er kunsten å fortelle en god historie. En «kunst» fordi det ikke hjelper å ha en god historie med mange nyttige faktaopplysninger dersom du ikke kan fortelle historien slik at folk legger merke til den, husker den og blir overbevist.

Storytelling er derfor en del av stadig flere kampanjer og er en måte å formidle innhold og budskap på. Den krever ferdigheter, kreativitet og erfaring for at du skal få frem budskapet og gi produktene en identitet. Uansett om du forteller din historie i en film, hjemmeside, på emballasjen, annonse, Facebook, Instagram, Twitter, pressemelding, brosjyre, produktpresentasjon eller i en artikkel så må du fortelle en sann, kreativ og inspirerende historie. Den må være relevant for både deg og kundene.

Vi viser deg

På denne samlingen lærer du hvordan du skal tenke, skrive og handle for å kunne fortelle den gode historien. Vi ser på metodikk, budskap og løsninger for de ulike kommunikasjonskanalene. 

Når du skal skrive «den gode historien» kan det være vanskelig å finne poengene og formuleringene. Salgslaget har flere dyktige, kreative og skriveføre samarbeidspartnere som jobber med storytelling, avhengig av kursdeltakernes ønsker og behov. De er alle matglede personer, slik at historien også er solid forankret i norsk mat- og måltidskultur slik at kundene føler en relasjon til deg som produsent og det du forteller dem i din gode historie.

På dette kurset vil du møte flere av samarbeidspartnerne.

Kursleder

Frode Kristensen

Salgslagets daglige leder

Varighet: 1 kursdag