En produktdemo gir forbrukerne en fin mulighet til å prøve produktet før de vurderer å kjøpe det. Svært få kjøper et nytt produkt uten å ha smakt det. En god demonstrasjon er derfor den mest overbevisende form for markedsføring
Samtidig får du en spontan tilbakemelding på produktet du har laget. Du får dermed mulighet til å justere produktet ut ifra tilbakemeldingene du får under demonstrasjonen eller du får en bekreftelse på at du er «i mål» med produktutviklingen. Du får tilbakemelding og tips om smak, pakningsstørrelse, pris og justeringer rundt «for mye eller for lite av noe» f eks salt. Dette gjelder i alle typer utsalg – i gårdsbutikken, på messer og markeder, i nærbutikker og selvsagt i store supermarkeder.
Impulskjøp
Mer enn 80% av kjøp i en dagligvarebutikk skjer på impuls og impuls styrer også mye av kjøpene i andre salgskanaler. Vi trener derfor også på trinnene i en kundesamtale som bygger nettopp på dette – fra å få oppmerksomhet til å overbevise kunden og utløse kjøpsimpulsen.
På kurset går vi igjennom hvilke elementer som er suksessfaktorene du trenger for å gjennomføre en vellykket produktdemonstrasjon.
Ønsker du å bli bedre til å demonstrere, så er dette kurset et bra sted å begynne. I tillegg til kurset får du en oppfølgingsdag i butikk med vår demo-leder Hanne Walstad, som også leder kurset.