Salgslaget AS ble etablert i 2018.
Salgslaget er et nettverk av dyktige samarbeidspartnere med bred kompetanse og erfaring fra hele verdikjeden. Salgslaget er således et profesjonelt og samkjørt «alt-på-ett-sted»-nettverk for kommersielle tjenester til produsenter av lokale mat- og drikkespesialiteter.
Alle samarbeidspartnerne har «gått opp løypa» flere ganger tidligere og vi kjenner både utfordringene og mulighetene i markedet. Det betyr at du slipper å betale for at vi skal gjøre oss kjent i «ukjent terreng» før vi kan jobbe der. Derfor kan vi forsikre oppdragsgiverne om gode og målbare resultater av et samarbeid.
Grunnlaget for Salgslagets arbeidsområder og arbeidsmodell finner du i vårt gratishefte «Veien til markedet».
Frode Kristensen
Salgslagets grunnlegger og daglig leder. Siviløkonom med markedsføring og logistikk som spesialisering, og begge avdelinger i Matkulturstudiet ved Universitetet i Bergen. God mat og drikke er Frodes livsstil, jobb og hobby. Siden 1982 har han jobbet med produkt- og markedsutvikling, salg og markedsføring av mat og drikke i dagligvare og horeca, nasjonalt og internasjonalt, i spennet fra Nestlé (Findus) til Den Lille Nøttefabrikken. Han har både startet og bygget opp selskaper innenfor dagligvare og helsekost. Siden 1997 har han jobbet i flere selskaper med å bistå små og mellomstore produsenter av mat og drikke – slik at disse tjener penger, har et godt liv og kan leve av det de driver med. Kristensens lange erfaring og brede kontaktnett bruker han til rådgivning, kurs og foredrag i Salgslaget.