Salgslaget utvider
og har fått to nye samarbeidspartnere. Både Silje Johnson og Caroline Francke Berg blir svært sentrale i Salgslagets virksomhet og rådgiving til produsenter.
Caroline Francke Berg
Sivilmarkedsfører fra NMH med fordypning i serviceledelse, markedsorientering og globalisering. Påbygning fra BI i Bærekraft som konkurransefortrinn, Customer experience management og fra Harvard i Digital Marketing Strategy. Caroline er i dag Salgs- og markedssjef på Hadeland Glassverk der hun har ansvaret for merkevarestrategien, digital kommunikasjon, markedsplaner og effektmålinger. Caroline jobbet med logistikk i DB Schenker fra 2006 til 2015 – som markedsanalytiker, transportkonsulent, salgssjef utland, salgssjef flow og regional markedssjef. Hun har solid erfaring fra å gjennomføre og tolke markedsanalyser, fra strategiske og operative kontraktsforhandlinger, salg og relasjonsbygging, oppfølging av Key Performance Indicators (KPI) og kvalitetssikring i vid forstand. Caroline jobbet som KAM i Tine Logistikk fra 2015 til 2018, og var da en sentral kontakt for mange produsenter av lokal mat og drikke. Caroline bruker naturen aktivt i fritiden, med fjellturer på sommeren og skikjøring så snart snøen legger seg. Hun er utdannet B-trener i alpint og skiinstruktør i alpint, telemark og snowboard. Caroline er en systematiker som er glad i å jobbe med tall og analyser og bruke dette i salgs og markedsføring. Hun blir sentral i Salgslagets arbeid innenfor logistikk og skal jobbe både med kurs og å gi enkeltprodusenter hjelp og råd.

Silje Johnson
Utdannet Cand. Polit. fra UiO, med etterutdanning innen Business Development på BI og organisasjon, strategi og ledelse ved UiO. Hun jobber nå som fagdirektør i Klima- og miljødepartementet med bl.a. virksomhetsstyring. Silje har bred erfaring fra offentlig forvaltning og har blant annet jobbet mange år i Landbruks- og matdepartementet med innovasjon og næringsutvikling. Der var hun sentral i utformingen av mange sentrale og viktige styringsdokumenter, bl.a. flere av de virkemiddeltiltakene som produsenter av lokal mat og drikke i dag nyter godt av. Silje var også en av initiativtakerne til å etablere målingene av salgsutviklingen for disse produktene, og følger fortsatt denne med stor interesse og engasjement. Fra 2010 til 2014 jobbet hun tett på norsk landbruk og matproduksjon, først som prosjektleder i produsentsammenslutningen Mat fra Toten og deretter som plan- og næringssjef i Østre Toten kommune. Silje er en ivrig og dyktig hobbykokk, selvsagt med stor forkjærlighet for norsk og lokal mat og drikke. Hun er isbader, et aktivt friluftsmenneske også resten av året og bruker mye tid i Norske Redningshunder sammen med sin hund, riesenschnauzeren Ella. Silje vil med sin kompetanse bidra til Salgslagets arbeid innen prosjektledelse, mål- og resultatstyring, samt holde produsentene oppdatert på aktuelle støtteordninger.
